Friday, July 20, 2012

Satu Permulaan..

 Satu permulaan adalah kerana...
Jam tepat pukul 9.00 pagi tadi program kuliah untuk kursus professional (3P) telah berjalan dengan baik.. Alhamdulillah satu permulaan yang baik.. :)

Walaupun rasa sedikit bosan pada masa itu, tapi pengisian yang diberikan menguji mindaku apabila mendapat tajuk " Future Technology" yang diberikan oleh pelatih. Apa tidaknya.. sebab kena fikirkan produk yang canggih yang belum dicipta lagi untuk masa depan.. he3.. mencabar betul.. tapi, seronok.. sebab juga macam-macam idea yang dapat daripada kawan-kawan.

Satu permulaan juga di mana sebaik sahaja menunaikan solat terawih sebentar tadi, ada takzirah ringkas oleh seorang ustaz iaitu apabila kita berpuasa di bulan Ramadan yang penuh berkat di di harapkan jangan berpuasa hanya kerana lapar dan dahaga sahaja tapi, merangkumi keseluruhan iaitu anggaplah puasa di bulan yang mulia ini sebagai satu mujahadah untuk kita memperbaiki diri kita sebaik-baiknya.. Sebagai contoh, daripada ke arah keburukan kepada kebaikan.. daripada baik kepada yang lebih baik.. di kesempatan bulan puasa ini, kita perlulah manfaatkan masa yang ada sebaik mungkin ikhlas kerana Allah S.W.T.

Aku juga ingin berusaha untuk memperbaiki diriku agar menjadi insan yang solehah yang lebih baik dengan mempertingkatkan amalan di bulan yang mulia ini berbanding pada bulan tahun lepas..  peringatan tersebut adalah untuk bersama dan diriku sendiri juga.. 




2 comments:

hazanis said...

wani, kursus 3p tu untuk kos gapo eh?

salam ramadhan wani..:)

W@niMuti@ra said...

Salam Ramadan :)

Kursus 3P industry-based certification program.. under prestariang.. pihak sana offer kursus khas la .. kna pg class cm bese.. full pg & ptg.. He3. kalu nk tau detail lg . ade website:http//3p.prestariang.com.my
:)